אדם בכיסא גלגלים נאלץ לזחול החוצה מהמטוס בארה"ב


סיפור מקומם על יחס מחפיר שלו זכה אדם מוגבל בניידות.

מערכת abiliko 29.10.15

סיפור מקומם שהתפרסם באתר הוושינגטון פוסט: ד'ארסי ניל, אדם עם שיתוק מוחין ופעיל למען זכויות אנשים עם מוגבלות, טס בטיסה של יונייטד אירליינס לוושינגטון DC. לאחר שהמטוס נחת הוא חיכה רבע שעה שכל הנוסעים ירדו כדי שצוות האוויר יביא לו את כיסא הגלגלים המיוחד שאיתו יוכל לרדת מהמטוס. הכיסא לא הגיע, והדיילת ביקשה שיתאזר בסבלנות. הוא חיכה עוד רבע שעה ואז עוד רבע שעה, עם שלפוחית לוחצת, וכשהכיסא המיוחד בושש לבוא הוא החליט שנמאס לו אז הוא ירד לרצפה, זחל את כל הדרך החוצה עד לכיסא שלו שחיכה לו על כבש המטוס, לנגד עיניהן המשתאות של הדיילות. משם יצא החוצה, הלך לשירותים ונסע הביתה, כועס ומתוסכל.
אף שהוא לא הגיש שום תלונה, למחרת בערב הוא קיבל שיחת טלפון מחברת יונייטד אירליינס, ובה התנצלות על האירוע, שדווח לאחר שאחת הדיילות סיפרה עליו להנהלה, בתוספת פיצוי כספי של 300 דולר.


הסיפור יכול היה להסתיים כאן, אבל כשהוא הגיע לעיתונות ולרשת, ניל הופתע לקרוא תגובות של אנשים שטענו שהוא מתחזה, שהוא מפונק או שהוא ניצל את מצבו כדי לסחוט כספים. אחר שאל למה הוא לא דאג מראש להביא עמו מטפלת צמודה שתעזור לו להתפנות לשירותים. התגובות שפגעו בו יותר מכל הן אלה שהאשימו אותו בכך שהוא רק רצה לממן בתלונתו את הארגון למען זכויות השחורים בארה"ב, רק מפני שהוא במקרה שחור ואין לו קשר לתנועה הזאת.
מכל כיוון שמסתכלים, יש הרבה מסרים שאפשר ללמוד מהסיפור הזה: על תיירות נגישה, על נגישות בכלל, על שירות לקוחות, על אנושיות, והרבה מאוד על היחס לאנשים עם מוגבלות בחברה, שהוא הדבר שפגע בניל יותר מכל דבר אחר.

 

לקריאת הכתבה המלאה באתר הוושינגטון פוסט.





תגובות

יש להתחבר לאתר על מנת להוסיף תגובה חדשה

אין תגובות לכתבה
למעלה