יעוץ פסיכולוגי בצ
המומחים של אביליקו
עבודה נגישה
אהבה בלי מגבלות
המדריך לחופשה נגישה

ייעוץ לגבי כניסה לכיתה א


anita
שני ילדים מקסימים וחמודים- האחד מחונן בקשת האוטיסטית, השני מחונן חברתית ועם בעיות שפה ורגש- לא משעמם בבית :)
תאריך:8/07/2013
תגיות: 
הבן שלי בן חמש וחצי בעל בעיות שפה קשות SLI, וחרדה חברתית שעיכבה את ההתפתחות שלו עוד יותר. לקראת העלייה לכיתה א עוד שנה אני מנסה להבין האם כיתת לקויי למידה תהיה המקום הנכון בעבורו, מאחר והיכולת השפתית שלו דלה מאוד ביחס לגילו. אני חוששת מבה"ס לחינוך מיוחד משום שמשאר הבחינות זהו 'ילד רגיל'. האם תוכלו לפרט על ההבדלים והיתרונות חסרונות במסגרות השונות? וודאי שהילד נמצא במעקב והתמונה תתברר עוד שנה - אולם אני מבקשת לקבל תשובה מעמיקה ולא פשטנית- כדי שאוכל להתכונן לבאות- תודה

תגובות

יש להתחבר לאתר על מנת להוסיף תגובה חדשה

המלצה

מסד נחיות איננו עוסק בילדים אלא במבוגרים בני20 - 30

אבל אני מורה לחינוך מיוחד עם 10 שנות ניסיון יכולה להציע כמה המלצות
1 טיפול של פסיכולוג למישפחה
ילד עם פחד חברתי צריך טיפול מערחתי שמתחיל מהבית
2 סדר יום קבוע כמו בצבא כן
שעות שינה
ארוכות
שעות כניסה ויציא למסגרת
3 להימנע מכל סוג של התרגשיות גם חיוביות וגם שלליות
לא לונפרק
לא ריב בבית
4 גבולות וסמחות הורית הרבה אהבה ואחריות
5 ילד צריך מרחב אישי מוגן עם חפצים אישיים

זה רק ההתחלה אבל עם את רוצה שהילד יכנס ויתפקד באופן פרודוקטיבי במערכת חינוך של שילוב עד חזרה לכיתה רגילה
הכל בידיים שלך
אין דבר העומד בפני הרצון
השאלה מה אדם מוכן לעשות וכמה

אני מכווה שעזרתי המון הצלחה
סליחה על שגיות הכתיב
בכל זות אני גם לקוית למידה
אבל זה לא מנע ממני לסיים תואר אקדמי

בהצחה השמים הם הגבול

\"מסד נכיות\", 09.07.13 13:00

המלצה

מסד נחיות איננו עוסק בילדים אלא במבוגרים בני20 - 30

אבל אני מורה לחינוך מיוחד עם 10 שנות ניסיון יכולה להציע כמה המלצות
1 טיפול של פסיכולוג למישפחה
ילד עם פחד חברתי צריך טיפול מערחתי שמתחיל מהבית
2 סדר יום קבוע כמו בצבא כן
שעות שינה
ארוכות
שעות כניסה ויציא למסגרת
3 להימנע מכל סוג של התרגשיות גם חיוביות וגם שלליות
לא לונפרק
לא ריב בבית
4 גבולות וסמחות הורית הרבה אהבה ואחריות
5 ילד צריך מרחב אישי מוגן עם חפצים אישיים

זה רק ההתחלה אבל עם את רוצה שהילד יכנס ויתפקד באופן פרודוקטיבי במערכת חינוך של שילוב עד חזרה לכיתה רגילה
הכל בידיים שלך
אין דבר העומד בפני הרצון
השאלה מה אדם מוכן לעשות וכמה

אני מכווה שעזרתי המון הצלחה
סליחה על שגיות הכתיב
בכל זות אני גם לקוית למידה
אבל זה לא מנע ממני לסיים תואר אקדמי

בהצחה השמים הם הגבול

\"מסד נכיות\", 09.07.13 13:00

שילוב, כיתה או בי"ס

אניטה שלום,
בועז כתב תשובה יפה מהפן של ההורים. הייתי ממליץ לך בהיבט ה לפעול כעצתו.
לצד זאת זאת ובמקביל מבחינה מקצועית ילד עם בעיית שפה SLI חמורה זקוק להתייחסות מקצועית ברמה גבוהה על מנת להתקדם.
שאלה ראשונה שאני שואל זה האם ראה אותו פסיכולוג חינוכי? פרטי, ציבורי ? האם נערך אבחון פסיכולוגי חינוכי והאם ניתנו המלצות? לכיתה רגילה עם שילוב? כיתת חינוך מיוחד? בי"ס לחינוך מיוחד?
את מדברת על "ילד רגיל" כלומר אני מניח שאכן מדובר בSLI לקות שפה ספציפית. עם זאת את מתארת גם חרדה חברתית: כלומר קשיים רגשיים נלווים.

השאלה ששאלתי לגבי האבחון או הערכה או יעוץ ע"י איש מקצוע קשורה ליכולת לתת לך ייעוץ מתאים.
ישנם גורמים רבים ומורכבים שמשפיעים על ההצלחה של ילד בביה"ס: תפקוד שכלי, רגשי, חברתי, וכמובן קשיים על רקע לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז, לקות שפה וכו'....
תשובה אינטואיטיבית ראשונה תהיה כי נראה שבי"ס כוללני לחינוך מיוחד לא מתאים. היות ומדובר ב"ילד רגיל" עם בעיה ממוקדת. השאלה כעת היא האם כיתה לילדים עם לקויות למידה תיתן מענה לצרכיו או כיתה רגילה עם שילוב.
חסרונות ויתרונות נובעים מהשילוב של הלקויות מחד, כוחות הילד והיכולת של המסגרת לתת מענה לקשיים אלו.
מה גם שכדי שהוא ילמד בכיתה לחינוך מיוחד הוא זקוק לועדת השמה....וזכאות. ומועד הועדות כבר עבר....האם הוא עבר ועדת השמה?

אי לכך הייתי ממליץ לך לפנות לייעוץ ספציפי וממוקד אצל פסיכולוג חינוכי ולא אף גורם אחר על מנת שהוא יוכל יעזור לך לחשוב ולקבל את ההחלטה הנכונה ואת התשובה המעמיקה. באתר כמו זה אין אפשרות לעשות זאת.
פסיכולוג חינוכי הוא איש המקצוע היחיד ע"פ החוק שיכול לתת לך ייעוץ הולם מבחינה חוקית לשאלה זו.

בהצלחה

ליאור


ליאור יואל, 08.07.13 10:50
<a href="index2.php?id=1973&lang=HEB">ליאור  יואל</a>

כתת לקויי למידה בבי"ס לחינוך מיוחד

בוקר טוב אפשר להבין שהילד מטופל אצל קלינאית תקשורת.האם
בבי"ס הוא ישובץ בכיתה שפתית,או
בכתת לקויי למידה.חשוב שימצא בסביבה לימודית שמצד אד תקדם את ההתפתחות שלו,ותאתגר אותו,אבל סביבה כזו שתאפשר לו
לחוות הצלחות.בכתה שפתית,
הדגש הוא על השפה.בכתת ליקויי
למידה,על התמודדות עם הליקוי,
בכדי ללמוד לכתוב ולקרוא נכון,חשוב שהשפה תהיה נכונה.כדאי שתבקרי תחילה בבי"ס
הזה,בכדי להרגיש את האווירה,להבין,איך מלמדים.זה יעזור לך להחליט.הילד ימצא במעקב,ובסוף השנה,יסוכם היכן עליו להמשיך ללמוד.מנסיוני,יש ילדים שהלימוד בביס מיוחד,מקדם אותם מאד,ואחרים,לא כל כך.זה מאד אינדוידואלי,וכרוך במעורבות שלך בנלמד.עלייך להיות קשובה ופתוחה לשמוע וחשוב להיות בקשר טוב עם המחנכת הישירה שלו.בהצלחה.גרא שכטר





גרא שכטר, 08.07.13 10:39

מסגרות לימודיות

אניטה שלום
ישנם יתרונות וחסרונות בכיתות ליקויי למידה ומסגרות חינוך מיוחד.
קודם כל - יש הבדלים גדולים בין המסגרות בהתאם למיקום הגיאוגרפי. מאוד קובע - המקצועיות והרצון של הצוות הלימודי/טיפולי.
בעניין זה - כדאי להתייעץ ספציפית עם הורים לילדים שכבר נמצאים במסגרת אליה את מתכננת להיכנס
שנית, יתרון גדול להפרעות חרדה
הוא בכיתת "חינוך מיוחד" בה יש מס' קטן יותר של תלמידים,
עם עדיפות לכיתת תקשורת
(שם יש בד"כ גם ילדים בתפקוד גבוה והלימודים/טיפולים מתמקדים בבעיות שפה ותקשורת) מניסיוני
שילוב ילד במסגרת רגילה במצב של חרדות וקשיי תפקוד - מרע את המצב במקרים רבים.
החסרונות העיקריים בכיתת תקשורת (במקרה שהצוות טוב) -
"סטיגמה" בעיני הילד כלפי עצמו
ולפעמים חיקוי של התנהגות "לא נורמטיבית" (כמו של הבן שלי למשל- נפנוף ידיים, צעקות לפעמים)
אני חוויתי וגם ביצעתי ליווי להורים אחרים גם מצבים של בעיות בשילוב פרטני במסגרת רגילה וגם מצבים של בעיות במסגרות חינוך מיוחד. לסיכום המלצתי:
בדקי "מידע פנימי" על מסגרת של כיתת תקשורת קטנה דרך הורים אחרים וכדאי גם לשקול עיקוב הכניסה לכיתה א' (ע"מ שיהיה מוכן יותר) בהצלחה!
בועז

בועז בש מרץ', 08.07.13 09:58
<a href="index2.php?id=2233&lang=HEB">בועז בש מרץ`</a>

למעלה