יעוץ פסיכולוגי בצ
המומחים של אביליקו
עבודה נגישה
אהבה בלי מגבלות
המדריך לחופשה נגישה

טיפול בחרדה


barbon006 מתוך הבלוג של barbon006



01.06.2011 | 18:26
טיפים יעילים לטיפול בחרדה (עורך האתר)

 

טיפול בחרדה מצריך ראשית להבין את המושג הפשוט – חרדה.  המצב אשר בו נחוש מתח, לחץ ועוד תחושות שונות (הרחבה אודות התסמינים בהמשך) אשר נועדו לעזור לאדם להתמודד עם מצבים לא ידועים סיטואציות שונות ותרחישים מגוונים.

 

 תחושת חרדה במצב בו הכל תקין תופיע, כאמור, בעיקר לפני מצבים לא ידועים כאשר בעקבות תחושה זו, האדם יכין את עצמו להתמודדות עם המצב החדש בצורה הטובה ביותר. לדוגמא – חרדה לפני מבחן, תוביל את האדם במצב תקין ובריא להתכונן אליו וללמוד בצורה ראויה לפני מועד המבחן.

 

אך לעיתים מצב בו אדם חש חרדה בעקבות סיבה לא ידועה, או בעקבות סיבה אשר אין כל צורך לחוש חרדה בעטיה. מצבים לא נעימים אלו של חרדה ללא סיבה, עלולים להמשך זמן רב ולפגוע בצורה משמעותית באיכות החיים ותפקודם. ולכן אסור להזניח טיפול בחרדה ובלחץ נפשי.

לכן – יש לדעת כיצד לזהות חרדה ולטפל בה.

 

טיפול בחרדה זיהוי ראשוני

 

·         יש לזכור כי ייתכנו תגובות שונות של אנשים למצבי חרדה שונים, אך עם זאת, חשוב לזכור כי תגובות אלו הינן תגובות טבעיות למצבי לחץ.

 

·        בכדי להתחיל טיפול בחרדה יש לזהות את התסמינים למצבי חרדה ולחץ, סימנים אשר גורמים ל:

o       משינויים בהתנהגות

o       שינויים בחשיבה

o       שינויים רגשיים

o       שינויים גופניים

 

טיפול בחרדה

חשוב לזכור כי לכל אחד מאיתנו יש את הכח להתמודד עם חרדה ולחץ, כוחות נפשיים אלו הם חזקים מאוד ולרוב איננו מודעים להם. כדאי לזכור זאת –  טיפול בחרדה יפעל להחזיר את התחושה של שליטה עצמית – וכך החרדה תפחת.

·        טיפול בחרדה באמצעות האפשרות לדבר:  מתן אפשרות לדבר, לשחזר ו"לאוורר" הם כלים חשובים, המסייעים למי שחש במתח ובלחץ ומעניקים לו הזדמנות לדבר על דאגותיו. אם הוא מבקש לחזור ולספר על מה שחש ומה שעובר עליו, חשוב להקשיב לו ולאפשר לו לתאר את רגשותיו בקשר למצב.

 

·        טיפול בחרדה באמצעות מסירת מידע מהימן : אינפורמציה מדויקת הקשורה למצב הלחץ - בין אם מדובר במשבר בחיי המשפחה, בבעיות בריאות, או במצב ביטחוני קשה - יכולה להפוך טיפול בחרדה ליעיל יותר.

 

 

·        טיפול בחרדה באמצעות שמירת שיגרה: שמירה על אורח חיים רגיל - תמיד, אך במיוחד במצבי לחץ, חשוב לשמור על הכוחות הגופניים על ידי שינה מספקת ואכילה מאוזנת. גם שמירה על היגיינה אישית ועל הופעה נאותה משפרים את ההרגשה הכללית.

 

·        טיפול בחרדה באמצעות חברים וקרובים:  אין כמו חברה טובה בכדי להרגיש כי המצב בשליטה ויש מי שיעזור בכל דבר שצריך.

 

 

·        טיפול בחרדה באמצעות רגיעה ותרפיה: מי שיודע לבצע תרגילי הרפיה יכול להסתייע בכך על מנת להקל את תחושת הלחץ. תרגול נשימות, הרפיית  שרירים ועיסוי הגוף מסייע רבות.

 

 

·        טיפול בחרדה באמצעות ייעוץ מקצועי: אם תחושות הלחץ קשות מאוד ומקשות על התפקוד היום-יומי, חשוב מאוד וכדאי כדאי להיוועץ ברופא לגבי הטיפול הרצוי והמתאים.

טיפול בחרדה ובלחצים – זה בידיים שלכם !


תגובות
אין תגובות לפוסט

למעלה