יעוץ פסיכולוגי בצ
המומחים של אביליקו
עבודה נגישה
אהבה בלי מגבלות
המדריך לחופשה נגישה

הפרעת קשב או סתם עצלנות? הזמנה להרצאה


טלי  מאיר מתוך הבלוג של טלי מאיר



ההרצאה תתקיים ביום שישי ה- 7/1/11 בבית סוראסקי תל השומר במסגרת מפגשי התוכנית הישראלית לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי

 

הפרעת קשב או סתם עצלנות?

 מילדות לבגרות עם לקויות קשב וריכוז – אפיונים, אתגרים ואמצעים לטיפול בגישות קוגניטיביות-התנהגותיות

 מרצה: ד"ר ארז מילר, פסיכולוג חינוכי מומחה

ראש החוג לחינוך מיוחד במכללת אחווה

 

 

הפרעת קשב וריכוז (AD(H)D) היא ההפרעה הנוירוהתנהגותית של הילדות הנפוצה ביותר, וקיימת אצל 6-9% מכלל הילדים (Faraone et al., 2006). . עם זאת, התסמינים של הפרעה זו ממשיכים לבוא לידי ביטוי גם בבגרות אל כמחצית מהמקרים, ושיעור המבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז הוא בסביבות 4%-5% מהאוכלוסייה הכללית (Wender, 1995; Mannuzza et al., 1993; Kessler et al., 2006 ). ההשלכות של הפרעת קשב וריכוז בילדות נחקרו רבות ב-30 השנים האחרונות, ולאחרונה החלה התעניינות הולכת וגוברת במחקר ובפרקטיקה לגבי השלכות אלה גם בקרב מבוגרים (Barkley et al., 2007). הפרעת קשב וריכוז מתקשרת לקשיים בתפקודים קוגניטיביים, השכלה, תפקוד תעסוקתי, זוגיות, הורות, ניהול כספי וניהול אורח חיים בריא בבגרות (Barkley et al., 2007; Biederman et al., 2006b; Ernst et al., 2003; Malloy-Diniz et al., 2007; McGough et al., 2005).

 

במסגרת ההרצאה יוצגו תחילה את עיקרי הקשיים הקוגניטיביים, החברתיים, ההתנהגותיים והרגשיים המאפיינים ילדים, בני נוער ומבוגרים עם לקויות קשב וריכוז ומחקרים עדכניים על תתי קבוצות בקרב אוכלוסייה זו (כגון סטודנטים; Frazier, Youngstrom, Glutting, and Watkins, 2007) ועל תחלואה נלווית המאפיינת אנשים עם לקויות קשב וריכוז, כמו גם גישות חלופיות (של הבניה חברתית) להבנת תופעה זו (Stolzer, 2007, 2009; Timimi & Taylor, 2004).בחלקה השני של ההרצאה נתמקד בגישות שנמצאו במחקרים כיעילות לשיפור התפקוד של אנשים עם לקויות קשב וריכוז בגילאים שונים כגון אימון, המודל הסלוטוגני של אנטונוסקי, טיפול קבוצתי גישת CBT (כגון Bramham, 2009; Safren et al., 2005) ועוד.

 

 


תגובות
אין תגובות לפוסט

למעלה