יעוץ פסיכולוגי בצ
המומחים של אביליקו
עבודה נגישה
אהבה בלי מגבלות
המדריך לחופשה נגישה

שילוב הפוך


ריקי כהן
ממקימי האתר ולשעבר העורכת שלו. בעלת נסיון של 13 שנים בניהול קהילות ברשת, הקמת אתרים וקהילות חברתיות, עריכת תכנים וכתיבתם, ונסיון...
תאריך:12/04/2010
תגיות:שילוב 
בישיבה האחרונה עם צוות הגן התקשורתי, הגננת ציינה את התקדמותו של בני ואמרה שבעוד שבועיים מתכננים להתחיל את השילוב. אמרה גם שבשלב ראשון " נתחיל עם שילוב הפוך". מה זה אומר? האם יכול להתאים לילד שלי?

תגובות

יש להתחבר לאתר על מנת להוסיף תגובה חדשה

שילוב

בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר ילדים בעלי צרכים מיוחדים משולבים בחינוך הרגיל. השילוב הוא מבורך ותורם גם לילד המיוחד וגם לשאר הילדים שמגיל צעיר לומדים להכיר ולקבל את השונה ממנו. מצד שני, חשוב שהשילוב יהיה מותאם לילד המשולב גם מבחינת מטרות, זמן חשיפה וגם מבחינת ליווי של איש צוות מיומן. נהוג להתחיל את השילוב באמצעות נסיונות של "שילוב הפוך", המשמעות, חשיפה של הילד עם אוטיזם לילדים נורמטיבים, "במגרש הביתי" של הילד בעלי צרכים מיוחדים. כלומר, נהוג להזמין מספר מצומצם של ילדים מהגן הרגיל (כמובן בהסכמה של ההורים), לפעילות משותפת בגן התקשורתי. כך, הילד יחשף לחברה של ילדים בני גילו ותקינים מבחינת תקשורת, במצב אופטימלי ועם מעט שינוים פיזיים.




ריטה כהן-וולף, 14.04.10 20:48
<a href="index2.php?id=2016&lang=HEB">ריטה כהן-וולף</a>

למעלה