שילוב
בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר ילדים בעלי צרכים מיוחדים משולבים בחינוך הרגיל. השילוב הוא מבורך ותורם גם לילד המיוחד וגם לשאר הילדים שמגיל צעיר לומדים להכיר ולקבל את השונה ממנו. מצד שני, חשוב שהשילוב יהיה מותאם לילד המשולב גם מבחינת מטרות, זמן חשיפה וגם מבחינת ליווי של איש צוות מיומן. נהוג להתחיל את השילוב באמצעות נסיונות של "שילוב הפוך", המשמעות, חשיפה של הילד עם אוטיזם לילדים נורמטיבים, "במגרש הביתי" של הילד בעלי צרכים מיוחדים. כלומר, נהוג להזמין מספר מצומצם של ילדים מהגן הרגיל (כמובן בהסכמה של ההורים), לפעילות משותפת בגן התקשורתי. כך, הילד יחשף לחברה של ילדים בני גילו ותקינים מבחינת תקשורת, במצב אופטימלי ועם מעט שינוים פיזיים.
ריטה כהן-וולף, 14.04.10 20:48