לא ביקשנו להגיע לירח - קמפיין של תנועת לינק20 להנגשת תחבורה ציבורית בינעירונית


תחבורה ציבורית בינעירונית לא נגישה מהווה מכשול תעסוקתי וחברתי עבור אנשים עם מוגבלות. תנועת לינק20 מנסה להשפיע על מקבלי ההחלטות כדי שבתקציב המדינה הקרוב יונגשו 6 קווי אוטובוס בינעירוניים שאין עבורם חלופה ברכבת.

מערכת abiliko 16.07.20

מאות אנשים עם מוגבלות, המתגוררים בעשרות ערים ויישובים ברחבי הארץ, אינם יכולים לצאת מיישובם בתחבורה ציבורית. הסיבה: האוטובוסים הבינעירוניים אינם נגישים עבורם ורכבת ישראל אינה עוברת בקרבת יישוביהם.

בעקבות משבר הקורונה, המחסור בתחנות וקווי אוטובוס בינעירוניים נגישים פגע במיוחד בתעסוקת ציבור העובדים עם מוגבלות; כ- 40% מהעובדים עם מוגבלות הוצאו לחל"ת, פי ארבע לעומת יתר העובדים במשק; עם החזרה לעבודה, הוחזרו פי 2 יותר עובדים ללא מוגבלות לעומת עובדים עם מוגבלות. כפי שניתן לקרוא בדוח המלא "נעים ושווים", הסיבה המרכזית לחזרה האיטית של עובדים עם מוגבלות לעבודה היא בעית הניידות.

בדף הקמפיין של תנועת לינק 20 נכתב כי עלות ההנגשה של אוטובוס בינעירוני עומדת על כ-100,000 ש"ח והנגשתם של 10 קוי אוטובוס חיוניים, שאין עבורם חלופה ברכבת, עולה כ-6 מיליון ש"ח. התחנות הבינעירוניות כבר היו צריכות להיות מונגשות עד 2019 לפי החלטת ממשלה. בתקציב הקרוב קוראים בתנועה להנגיש את קווי האוטובוס לאנשים עם מוגבלות!

במסגרת הקמפיין הודבקו על אטובוסים ברחבי גוש דן כרזות שבהן מופיעות דמויות של אנשים עם מוגבלות, ובהן פעילת התנועה טל מעיין בן-ארי המתניידת בכיסא גלגלים ממונע עם הכיתוב: "הדרך היחידה שלי להיות על אוטובוס בינעירוני היא בפרסומות".

הורדת הדו"ח המלא





תגובות

יש להתחבר לאתר על מנת להוסיף תגובה חדשה

אין תגובות לכתבה
למעלה