קמפיין אופנה משולב של עמותת "יחד" ואופנת זברה-סלקט


שיתוף פעולה נוסף שמשלב ילדים עם וללא מוגבלות מתוך מטרה להביא לכך שנוכחות של ילדים עם מוגבלות בפרסום ובחברה בכלל תיתפס כטבעית ומובנת מאליה.

מערכת abiliko 14.12.19

ילדים הם דף חלק. הם מקבלים, מכילים, מבינים, משלבים. הם לרוב לא מבחינים בשוני וגם אם כן- עבורם הוא ייחוד ולא מגבלה. כשהם רואים מישהו שונה או אחר- הם פשוט שואלים בתמימות ומתוך עניין מה יש לו או למה הוא ככה, ומקבלים את התשובה. זוהי אחת הסיבות העיקריות שעמותת 'ביחד' החליטה בשנתיים האחרונות לשים דגש על קידום השילוב של ילדים עם מוגבלויות בקהילה מתוך מטרה לבנות פה חברה מכילה ומקבלת יותר כבר מגילאים צעירים.

אחת הדרכים לקידום המודעות של השילוב היא הפקת קמפיינים משותפים של ילדים עם וללא מוגבלות, אשר העמותה מפיקה כל רבעון לערך. הפעם היה זה צילום קטלוג החורף של רשת אופנת סלקט-זברה שחברה לעמותה זו הפעם השלישית לצילום קמפיין משותף.

הקמפיין צולם בגן סיפור בחולון עקב הנגישות והנוחות של המקום המאפשר לכל הילדים לקחת חלק ולהרגיש חלק. הדוגמנים היו ילדים מסוכנות הדוגמנות 'טרנדי קידס' ביחד עם ילדים שהגיעו דרך עמותת ביחד, וכך כל הילדים בילו את הבוקר יחד,  התחברו ושיחקו איחד עם האחר, כשהמוגבלות הייתה אולי נוכחת, אך בלתי מורגשת. כי ככה הם ילדים! שווים אך שונים, אחרים ודומים.

חברת סלקט החליטה להפוך את שיתוף הפעולה לקבוע ואת הקמפיינים כחלק אינטגרלי ו "רגיל" מהקמפיינים של החברה על מנת להעלות את המודעות ולהבהיר שאין צורך בקמפיינים מופרדים לילדים עם מוגבלות, אלא להיפך - הם צריכים להיות עם כולם משולבים וכחלק בלתי נפרד מהחברה.

בעוד בארצות הברית ובאירופה כבר ניתן לראות ילדים עם מוגבלויות בפרסומות, קטלוגים ואפילו לרכוש בובות ברבי על כיסא גלגלים- בארץ אין לכך כמעט נוכחות. אחת המטרות העיקריות של העמותה בקמפיינים אלו היא להעלות את המודעות שאין צורך בהכנות מיוחדות או הסתכלות אחרת לצורך הפקת הקמפיינים המשולבים- אלא פשוט לבחור ילדים מכל קשת הצרכים והמוגבלויות. זו הדרך היחידה להטמיע את הנוכחות שלהם באופן טבעי בחברה, לשנות עמדות ולהפוך אותם לחלק מהקהילה.

צילום מתוך הקמפיין: ילדה בכיסא ממונע, ילדה עם הליכון ועוד שלושה ילדים ללא מוגבלות, על הדשא

 





תגובות

יש להתחבר לאתר על מנת להוסיף תגובה חדשה

אין תגובות לכתבה
למעלה