קמפיין "נראות למוגבלות"


מה קורה כשמשלבים בפרסומת לדגני בוקר או נוזל כביסה גם שחקנים עם מוגבלות? נראה מוזר או שונה? זה לא צריך להיות כך! הקמפיין הזה מנסה להביא לשינוי.

מערכת abiliko 11.12.19

לכאורה קמפיין קלאסי לדגני בוקר: אבא, בת, שולחן מטבח מואר באור לבן של בוקר,ממיץ תפוזים סחוט וצילומי תקריב של חלב הנשפך לקערת דגנים. רק לאחר כמה שניות שמים לב להבדל - לילדה יש תסמונת דאון.
בפרסומת אחרת, לנוזל כביסה, מופיעים כל מה שרגילים לראות בפרסומת קלאסית - שמש, טבע, בגדים נקיים הנתלים בחצר, צילומי תקריב של נוזל כביסה הנשפך מהבקבוק ופנים מחייכות המריחות את הבגדים הנקיים. גם כאן כוכבי הסרטון הם אנשים עם מוגבלויות.

בסוף הסרטונים עולה המסר: "האם משהו נראה לכם שונה? זה מפני שאתם לא רגילים לראות אנשים עם מוגבלות בפרסומות. הקמפיין הזה מנסה לשנות את זה."

הסרטונים האלה הם חלק מקמפיין Visibility For Disability (נראוּת למוגבלוּת) שמנסה להביא לשינוי בנראות ובייצוג של אנשים עם מוגבלות במדיה. אף ש-20% מהציבור הוא אנשים עם מוגבלות, רק 3% מהדמויות בטלוויזיה הן עם מוגבלות כלשהי, ואת רובן (95%) מגלמים שחקנים ללא מוגבלוות. יותר ייצוג מגוון ואותנטי יכול להביא לשינוי בתפיסות חברתיות ובדעות קדומות. 

היכנסו לאתר הקמפיין ושתפו!

 

Visibility for Disability - Crunchy O's from WAX on Vimeo.

 

Visibility for Disability - Beam from WAX on Vimeo.

 

 





תגובות

יש להתחבר לאתר על מנת להוסיף תגובה חדשה

אין תגובות לכתבה
למעלה