9 טעויות נפוצות של אנשים בנוגע לשירותים ציבוריים ומחלות כרוניות


אנשים עם מחלות כרוניות במערכת העיכול נתקלים לעתים בחשדנות ובהתנגדויות כשהם מבקשים להשתמש בתאי השירותים לנכים או כשהם מבקשים לעקוף בתור לשירותים הציבוריים אף שהם לא "נראים" שיש להם מוגבלות. הטור הזה מנסה לתקן כמה מהטעויות הנפוצות בתקווה להעביר מסר לציבור

מערכת abiliko 17.07.19

שלט המורה לשירותים ולשירותי נכים

עבור אנשים רבים היכולת להיכנס ולהשתמש בשירותים במקומות ציבוריים נתפסת כמובנת מאליה. עבור אנשים עם מוגבלויות המצב מורכב הרבה יותר בשל מחסור בתאי שירותים נגישים במקומות רבים. אנשים עם מחלות כרוניות נתקלים לעתים בחשדנות ובהתנגדויות כשהם מבקשים להשתמש בתאי השירותים לנכים או כשהם מבקשים לעקוף בתור לשירותים הציבוריים אף שהם לא "נראים" שיש להם מוגבלות. בבריטניה דווח בשנה שעברה שעובדת בחנות "זארה" סירבה לאפשר ללקוחה הסובלת ממחלת קרוהן שנזקקה להגיע לשירותים בדחיפות להשתמש בשירותי הצוות ושלחה אותה לחפש שירותים ציבוריים אחרים.

ארין מגדול (Erin Migdol) מפרטת בטור באתר THE MIGHTY רשימה של 9 טעויות נפוצות בנוגע לשימוש בשירותים הציבוריים ואנשים עם מחלות כרוניות ואת האמת אודותיהן. חלק מהסעיפים אולי ייראו מובנים מאליהם, אבל עבור חלק מהציבור, הם יכולים להוות נקודת מבט מרעננת.

 

טעות מספר 1: אפשר לקבוע לפי מבט מי מוגבל ומי מזייף

האמת: לא כל המוגבלויות נראות לעין, ולעתים אדם נזקק לתא הגדול ולמעקות האחיזה גם אם הוא לא יושב בכיסא גלגלים. 

זה לא מקומנו לבקר או לבייש אדם המשתמש בתא גם כשהוא לא "נראה" נכה.

 

טעות מספר 2: אם שומעים אדם מקיא בשירותים, הוא כנראה שתה יותר מדי

האמת: ישנן מחלות מעיים ומחלות הקשורות בעיכול הגורמות לבחילות והקאות באופן תדיר. 

אין להניח שהאדם שהקיא בשירותים שתה יותר מדי או מתמודד עם הפרעות אכילה, ואסור לשפוט או לבייש אותו.

 

טעות מספר 3: מי שמבקש לעקוף אותנו בתור לשירותים כנראה מנצל את טוב ליבנו

האמת: מחלות כרוניות כמו מעי רגיז וקרוהן גורמות לצורך מיידי להגיע לשירותים. אם אדם מבקש לעקוף אתכם ואתם מסוגלים להמתין עוד כמה דקות, כדאי לתת לו להיהנות מהספק ולאפשר לו להיכנס ובכך תחסכו לו אי נעימות נוספת.

 

טעות מספר 4: יש דברים שכדאי לשמור לשירותים בבית

האמת: בעוד שאנשים רבים יכולים להתאפק עד שהם מגיעים הביתה, זה בלתי אפשרי עבור אחרים עם מחלות מעיים כרוניות. אל תביישו אותם על קולות או ריחות לא נעימים שהם משאירים. בשביל זה השירותים נועדו.

 

טעות מספר 5: התא הנגיש נועד עבור כל מי שרוצה יותר מרחב

האמת: אמנם, בשונה ממקומות החניה לנכים, זה לא לא-חוקי עבור כל אדם להשתמש בתא של הנכים. עם זאת, לאנשים עם מוגבלות פיזית אין את האפשרות להחליט באיזה תא הם רוצים להשתמש. התא הנגיש הוא היחיד שבו הם יכולים להשתמש. אז אם אתם משתמשים בתא הנכים רק כי אתם אוהבים את המרחב או רוצים להחליף בגדים בנוחות, חישבו על אנשים עם מוגבלות שיצטרכו לחכות בחוץ כי הם לא יכולים לבחור בתא אחר.

 

טעות מספר 6: כדי שתא שירותים יהיה נגיש הוא צריך רק להיות רחב יותר

האמת: ישנן תקנות מפורטות למה שמגדיר תא נגיש לאנשים עם מוגבלות - מעקות אחיזה, כיור ומתקן לסבון נמוכים יותר ומראה שצריכה להיות גובה מסוים מעל הריצפה.

 

טעות מספר מספר 7: תיכף יבוא עובד/ת נקיון לנקות את התא אז לא צריך לדאוג לניקיון

האמת: זה אמור להיות מובן מאליו, אבל בסיום השימוש בתא תעיפו מבט אחריכם ובידקו אם לא השארתם אותו מלוכלך כי אי אפשר לדעת מתי יגיע עובד ניקיון. מעבר לאדיבות החברתית שבעניין, תא מלוכלך יכול להוות גם סכנה עבור אדם עם מוגבלות שייכנס אחריכם.

 

טעות מספר 8: אנשים עם מחלות שגורמות לבעיות עיכול צריכים רק לאכול בריא יותר וזה יסתדר

האמת: אם אדם מקיא או משלשל זה לא בהכרח אומר שהוא "אכל יותר מדי". מחלות מעיים כרוניות כמו קרוהן דורשות לעתים טיפול מורכב ואסור לבייש אדם בטענה שהוא הביא על עצמו את בעיות הבריאות שלו.

 

טעות מספר 9: אם מישהו מבקש להשתמש בתא הנכים למרות שטכנית הוא לא אמור, אסור לתת לו בשום אופן

האמת: אמנם נסיבות מסוימות מאפשרות למנוע מאדם להשתמש בשירותי הנכים. עם זאת, חמלה ואמפתיה הן מרכיבים חשובים לאדם ולחברה. אם אתם במעמד שמאפשר להחליט אם אדם ייכנס או לא ייכנס לשירותים הציבוריים ומישהו מבקש להשתמש בהם בשל מחלה או מצב רפואי, תהיו אדיבים. ייתכן שבכך אתם עוזרים לו יותר ממה שאתם חושבים.

 

לטור המקורי באתר THE MIGHTY





תגובות

יש להתחבר לאתר על מנת להוסיף תגובה חדשה

אין תגובות לכתבה
למעלה