יעוץ פסיכולוגי בצ
המומחים של אביליקו
עבודה נגישה
אהבה בלי מגבלות
המדריך לחופשה נגישה

מחשבות טורדניות על העבר


talishlivko מתוך הבלוג של talishlivko



מחשבות טורדניות הן אותן מחשבות אשר חוזרות על עצמן שוב ושוב ואינן מאפשרות לנו מנוח. מחשבות רפטטיביות אלו הורסות לעיתים את שגרת החיים שלנו וגורמות לחוסר שקט ותחושה שאנחנו לא בסדר. במאמר זה נגולל בפניכם אותו השפעתן של מחשבות טורדניות על העבר ונפרט כיצד גם אתם תוכלו לטפל בבעיה זו. התחילו לקרוא

 

מחשבות טורדניות על העבר – מדוע חשוב לשפר את המצב?

מחשבות כפייתיות או טורדניות הן מחשבות אשר פוגעות לעיתים באיכות חיינו. מומחים רבים טוענים שמחשבות אלו מאפיינות אנשים אשר צריכים לחוש שהם בשליטה של חייהם כל הזמן, אך טענה זו אינו נתמכת במחקרים רבים ובעובדות. מחשבות אלו יכולות לבוא לידי ביטוי גם כדימויים, דחפים שחוזרים על עצמם ומחשבות, כאשר המשותף ביניהם הוא חוסר היכולת שלנו לשלוט בהם וחוסר היכולת שלהם לאפשר לנו לנוח מהם. לעיתים רבות מחשבות אלו הופכות להיות אובססיביות כאשר אנחנו מפסיקים לשלוט בהן וההלך המחשבתי תמיד כולל אותן.

נכון להיום יש סוגים רבים של מחשבות המכונות מחשבות טורדניות אובססיביות, כאשר חלק מהן כולל אקטים של פגיעה באדם אחר, מחשבות אלימות, מחשבות מיניות, מחשבות המערבות אלמנטים דתיים, מחשבות המערבות מוסר ומצפון ומחשבות טורדניות על העבר, מחשבות אסורות ומבישות ועוד. נכון להיום יש אפשרות לטפל בכל הקשור אל המחשבות המטרידות באמצעים טכניקות טיפול שונות, כמו למשל טיפול קוגניטיבי התנהגותי (המוכר בראשי התיבות CBT).טיפוליים שונים.

 

מחשבות טורדניות מן העבר

 

אחד מסוגי המחשבות הטורדניות הוא אותו סוג אשר כולל טראומות ופעולות מהעבר עליהן אין אנו יכולים להפסיק לחשוב. מחשבות טורדניות מן העבר הן מחשבות בו האדם לא מפסיק להריץ את אותו "התסריט" הכולל פעולה או תגובה מסוימת לסיטואציה בעבר וזאת כתוצאה מטראומה או כתוצאה מכך שהוא סבור שהוא ביצע משהו שלא כהלכה וצריך לשנות את הפעולה על מנת להמשיך הלאה בחיים. כאן חשוב לקחת בחשבון שהעבר מהווה מחסום לעתיד ולכן חשוב לפנות לטיפול במחשבות טורדניות על מנת לאפשר לאותו אדם להמשיך הלאה בחייו.

 

מטפלים במחשבות הטורדניות על העבר

חשוב לקחת בחשבון שאין שום דרך להבטיח למטופל שאכן הוא יוכל לפתור או להיפטר מעניין המחשבות הטורדניות לחלוטין, אך חשוב שקוראי מאמר זה יהיו מודעים לכך שאנשים רבים אכן הצליחו לפתור חלק ניכר מהבעיה ויש כאלו שהצליחו לפתור אותה לגרי. חלק משיטות הטיפול הן תרגילים עצמיים של שליטה מנטלית והמודעות שבעיה זו אינה מציאותית או שהיא באה לידי ביטוי במציאות באחוזים שונים לגמרי מאשר כאשר אתם חושבים עליה בחרדה. שיטות נוספות וזאת מלבד CBT באמצעותן תוכלו לעבוד על הבעיה הן מיינדפולנס והידיעה שמילים יוצרות מחשבות והמחשבות שלכם יוצרות מציאות ולכן חשוב להסיר מילים מסוימות מהלקסיקון שלכם. שיטות טיפול נוספות הן טיפול פסיכודינמי, פסיכותרפיה וכמובן טיפול CBT.

 

לסיכום, מחשבות טורדניות על העבר, מהוות את אחד מסוגי המחשבות הטורדניות אשר מעכבות את הצמיחה וההתפתחות שלכם בעתיד. נכון להיום ניתן להקל עליכם וזאת באמצעות טיפול במחשבה הטורדנית. בהצלחה!


תגובות
אין תגובות לפוסט

למעלה