סרטון שמסביר על ההבדל בין להרגיש עצוב לבין דיכאון


כל אחד הרגיש מדוכדך לפעמים. דיכאון זה משהו אחר לגמרי. הסרטון המאויר הזה מסביר מה זה דיכאון קליני ואיך ניתן לטפל בו.

מערכת abiliko 23.11.17

דיכאון הוא גורם המוגבלות הגדול ביותר בעולם. 10% מהאמריקאים מתמודדים עמו, אבל מאחר שמדובר במחלה נפשית ובלתי נראית (להבדיל ממוגבלות פיזית, כמו כולסטרול גבוה או סוכרת) לא תמיד מבינים את משמעותה.

אחד הקשיים הנוגעים בדיכאון הוא הקושי לאבחן אותו ולהבדיל בין דיכאון קליני להרגשה דכאונית שאופיינית לכל אחד ובאה והולכת בהתאם לנסיבות. הסרטון הפשוט הזה של TED-ED מסביר את הסימפטומים הקליניים של הדיכאון: מצב שנמשך יותר משבועיים ובעל השפעה על מגוון אספקטים של החיים, כמו חוסר תיאבון, חוסר עניין בתחומים שעניינו את האדם בעבר, חוסר ריכוז, חוסר מנוחה, שינה לא סדירה (אי יכולת להירדם או שינה מרובה), תחושת אפסיות או אשמה ומחשבות אובדניות חוזרות.

הסרטון גם נותן הסברים מאויירים על המנגנונים הפיזיים והכימיים במוח שמופיעים בעת דיכאון וכן על הטיפולים השונים שיש כיום למחלה. הסרטון מסיים בכמה עצות למי שיש לו חבר או מכר המתמודד עם דיכאון: הציעו את עזרתכם, בעדינות, להגיע לאחד מהטיפולים האלה; הסירו מהם את תחושת האשמה, כיוון שדיכאון הוא מחלה לכל דבר ואי אפשר לצפות שפשוט "יתגברו על זה"; אם לא חוויתם דיכאון בעצמכם, הימנעו מהשוואה של מצבם לתקופה שהרגשתם קצת בדאון; ובעיקר שוחחו עמם על הרגשתם ועל דיכאון בכלל. מחקרים מראים שעצם השיחה על אובדנות מסייע בהפחתת המחשבות האובדניות. חשוב להסיר את הסטיגמות הנוגעות למחלות הנפש ויש לכם את האפשרות לסייע בכך.

 





תגובות

יש להתחבר לאתר על מנת להוסיף תגובה חדשה

אין תגובות לכתבה
למעלה