עבודה נגישה
אהבה בלי מגבלות
המומחים של אביליקו
המדריך לחופשה נגישה

התמודדות עם תגובות של ילדים למוגבלות של הבת שלי


ירון ש.
תאריך:30/07/2017
תגיות: 
ילדים לועגים לבת שלי בגלל השתל וצורת הדיבור שלה, והיא כמובן מרגישה דחויה. ברור לי שהרבה מזה ניתן לשפר באמצעות יצירת מודעות. אני רוצה למצוא דרך נעימה להעלות את הנושא בכיתה על מנת לשנות את הדינמיקה. מה כדאי לי לעשות?

תגובות

יש להתחבר לאתר על מנת להוסיף תגובה חדשה

דבר ראשון, וזה חשוב מאוד! - להחליף את הדיסקט. הילדים לא לועגים לבת שלך בגלל השתל וצורת הדיבור שלה. הם לועגים לה מפני שהיא חלשה באיזושהי צורה.
זה שתלמד אותם על השתל ועל לקות השמיעה זו פעילות מבורכת בפני עצמה אבל זה לא מה שימנע מהם מללעוג לה.

העצה של איריס גולדנר לקיים פעילות כוללנית על היחס לשונה זה רעיון בכיוון הנכון.
צריך להשלים את זה ע"י הדרכה אישית לבת שלך באיך להתמודד עם הצקות. היא צריכה לפתח רפרטואר של תגובות שונות ובלתי צפויות ולא להסס להחטיף למציקים ברגע שהם לא מצפים לכך, ולתת לה תמיכה אם ביה"ס יעניש אותה בגלל שהחזירה למציקים לה. היא צריכה ללמוד לזהות את החולשות של אלה שמציקים לה (ויש להם - מי שחזק לא צריך להציק לאחרים כדי לאשר את חוזקו) ולנצל אותן בשעת הצורך.

שודד הטלכתבים, 30.07.17 17:38
שודד הטלכתבים

הי ירון, שמי שירלי ואני נולדתי שומעת למשפחה שכולם בה חירשים וכשאני מציגה את הסיפור שלי לילדים שבעצם אני הייתי הילדה השונה בבית, הם יוצאים עם המסר וההבנה שכל אחד הוא בעצם שונה מהאחר. את ההפעלה אני מעבירה בצורת משחק והמחשה בהתאם לגיל. במידה ותרצה אשמח להעביר לך רעיון להפעלה לכיתה לצורך העלאת המודעות. אתה מוזמן ליצור קשר באתר www.shomat-hakol.co.il שיהיה בהצלחה ואני כאן לכל שאלה נוספת

שומעת הקול, 30.07.17 14:13

אשמח לקשר את בית הספר לעמותת נגישות ישראל מחלקת החינוך – הם מעבירים פעיליות בבתי ספר בנושא נגישות= רגישות. הילדים זוכים לפגוש א.נשים עם מוגבלויות שונות בכללם כבדי שמיעה ו/או חרשים, להכיר אותם ולחוות את המוגבלות. לשמוע אתגרים והצלחות.
כמבוא למפגשים הם מקיימים מפגש א׳ ב׳ של נגישות. על קבלת האחר. המפגשים הוכיחו הצלחה רבה בקרב בתי הספר, הילדים והמורים.
https://www.aisrael.org/?CategoryID=2691

curator, 30.07.17 14:04

הנה אחת התשובות שהגיעו: תקלידי ברשת פעילויות בנושא קבלת השונה והאחר
יעלו מגוון פעילויות כמעט לכל גיל ואפשר גם לבצע התאמות
ויש גם את אתר מפתח הלב המומלץ

אמא של, 30.07.17 14:00

לדוגמה - https://www.youtube.com/results?search_query=%D7%9B%D7%91%D7%93%D7%AA+%D7%A9%D7%9E%D7%99%D7%A2%D7%94+%D7%91%D7%9B%D7%99%D7%AA%D7%94
ויש עוד הרבה מאוד. תחפשו, תצפו (זה יעזור גם לכם :) ותבחרו.

יעל הלוי, 30.07.17 12:49
יעל  הלוי

בת כמה הבת שלך? אתיעץ עם קבוצת מומחים למשחקולוגיה ויתנו לך רעיונות

אמא של, 30.07.17 12:45

שלום ירון,
האם הבת שלך הולכת לפעמים ל"שמע"? יש להם מורות שמגיעות לבית הספר לפי צורך, ואני חושבת שהסברה לתלמידי הכיתה היא חלק ממה שהן עושות. אם היא לא מבקרת ב"שמע", אפשר ליצור איתם קשר ולבקש עזרה. חוץ מזה אם אתם רוצים לעשות זאת בעצמכם, ברשת יש הרבה מאד סרטוני הסברה וסרטים שנעשו על ילדים כבדי שמיעה וחרשים, עם שתל ובלי, ואני זוכרת שיש גם סרט על ילדה שלילדי כיתתה היה קשה לקבל אותה והם עברו ביחד תהליך - סרט שנעשה על ילדה אמיתית וכיתה אמיתית. אני לא זוכרת את שמו אבל אפשר לחפש ביוטיוב וגם ב"שמע" יכולים לעזור. יש גם סטודנטים/צעירים שהם כבדי שמיעה ועושים עבודת הסברה בבתי הספר, להגברת מודעות, אני חושבת שאפשר למצוא אותם במכון לקידום החרש (קל למצוא את פרטי ההתקשרות למכון דרך גוגל).
יש הרבה מאד חומרים מוכנים ואפשר לעשות זאת בכיתה, בשיתוף המחנכת/יועצת.
בהצלחה וכל הכבוד לכם שאתם מעורבים ומנסים לעזור לילדה.
יעל הלוי

יעל הלוי, 30.07.17 12:44
יעל  הלוי

תודה, איריס.
יש לך רעיון לפעילות עצמה? דיון? משחק? סימולציה...?

ירון ש., 30.07.17 12:37

אני היתי ממליצה על פעילות בכיתה בעינין כוללני של השונה . כל אדם שונה בדברים מסוימים ודומה בדברים אחרים גובה משקל מצב משפחתי . מה אנחנו מרגישים כשלועגים לנו ואיך אנחנו מרגישים כשאנחנו לועגים לאחר ,מתוך כך לצאת אל השונות של הבת שלך

איריס גולדנר, 30.07.17 12:31
איריס גולדנר

למעלה